Megváltozott étkezési szokások

Az alvás okoz-e fogyást

Érdemes átgondolnia, mennyit és hogyan alszik.

A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat

Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus egy friss tanulmányt elemezve az összefüggésekre hívta fel a figyelmet. Tanulmányukból ugyanis kiderült, hogy a nem elégséges mennyiségű alvás nem csak a magas vérnyomás és a cukorbetegség kialakulásának lehet rizikófaktora, de az elhízásé is.

  • Nem tud aludni és még túlsúlyos is? Íme a megoldás! | hu
  • A tartós alváshiány komoly betegségeket okozhat
  • Alkohol és az alvászavarok - Somnocenter

A kevés alvás vagyis ami rövidebb 7 óránál pedig sokak problémája: a Centers for Disease Control and Prevention szervezet szerint 3-ból 1 amerikait érint. Az angol kutatók az alvás okoz-e fogyást kezdték el vizsgálni, néhány egyszerű, alvási szokásokkal kapcsolatos tanács segít-e az alvásidő növelésében.

A következő egy fogyás fiú zenekar a résztvevők alvási naplót vezettek és szenzorokat is viseltek, amelyekkel detektálták, pontosan mennyi időt töltöttek ágyban és konkrétan mennyit aludtak.

  • Hizlal a kevés alvás! De hogyan? - HáziPatika
  • Nottevit Skinny Sleep - Jól alszom, jól érzem magam, jól nézek ki!
  • A jó alvás segíthet a fogyásban is | Well&fit

Ezek felül a szakemberek a résztvevők táplálkozását is megfigyelték az adott időszakban. Az American Journal of Clinical Nutrition c. A kutatók hangsúlyozzák: bár jók az eredmények, az új szokások kialakításához több idő kell.

az alvás okoz-e fogyást

Megváltozott étkezési szokások Az alvás okoz-e fogyást tanulmány másik érdekessége az volt, hogy kiderült, azok, akiknek sikerült többet aludniuk, 10 grammal kevesebb cukrot és szénhidrátot fogyasztottak naponta, mint a keveset alvók. Ugyanakkor a kutatók hangsúlyozták, hogy ez csupán egy pilot tanulmány, amely további vizsgálódást tesz szükségessé, mindazonáltal az eredmények figyelemfelkeltőek.

Különösen annak fényében, hogy korábbi kutatások már igazolták a kevés alvás és a kevésbé minőségi táplálkozás összefüggéseit.

Esti stresszoldás, pihentető alvás, éjszakai testsúlykontroll

Ugyanakkor az is közismert volt már korábban, hogy a rossz minőségű, kevés alvás és az alvászavarok az egészségre biztosan káros hatást gyakorolnak. Egy amerikai tanulmány szerint az apnoéban szenvedőknél az infarktus kockázata negyvenszer nagyobb, mint az egészséges embereknél.

De a zavart éjjeli alvásnak nappali következményei is vannak.

Aki kialvatlan, tapasztalhatja magán a fizikai és szellemi fáradtságot, a magasabb vérnyomást, a szívritmuszavart, az érzékszervek tompulását, a reggeli fejfájást, a csökkenő szexuális vágyat, a pszichés problémákat, akár a depressziót. Egy vizsgálat szerint az alvási apnoében szenvedő személyek ötször több közlekedési és munkahelyi balesetet okoznak — a tartós fáradtság és a koncentrálási nehézségek miatt.

az alvás okoz-e fogyást

Mikor kell a segítség? Mindenképpen érdemes kivizsgáltatni magunkat, ha úgy érezzük, egész éjszaka gondolkozunk, nem tudunk kikapcsolni, és reggelente fáradtan ébredünk, napközben álmosakkimerültek vagyunk. Feltétlenül szomnológushoz kell fordulni, ha éjszakai légzéskimaradással, apnoéval küzdünk.

  1. Letöbbünknél normális dolog, hogy testsúlyunk időről-időre ingadozik.
  2. Hirtelen fogyás? Ilyen betegségek okozhatják | BENU Gyógyszertárak
  3. Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! - blog, Gyerünk, anyukám | Gyerünk, anyukám!
  4. Fogyás tippek ka ilaj

Ha az éjszaka során, esetleg többször arra riadunk, hogy egy-egy horkantás után levegőért kapkodunk, nagy valószínűséggel alvási apnoé betegségben szenvedünk, amely jelentősen növeli a magas vérnyomás, a szívinfarktus és a stroke kialakulásának esélyét is — hangsúlyozza dr. Vida Zsuzsanna, a JóAlvás Központ neurológus főorvosa, szomnológus.

az alvás okoz-e fogyást

Feltétlenül érdemes kivizsgáltatni, szomnológiai szűrővizsgálaton kívül gyakran van szükség más szakvizsgálatokra, például fül-orr-gégészet, kardiológia, endokrinológia, stb. Ha sikerül megszüntetni a horkolást, azzal gyakran a hálótársak alvászavarát is megoldjuk, emellett olyan szubjektív panaszokon is segíthetünk, mint a nappali hangulatromlás, az ingerlékenység, a teljesítmény- és koncentrációcsökkenés, amely a nem megfelelő minőségű alvás következménye.

Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta. Kutatások igazolják, hogy azok a nők, akik 5 órát vagy annál kevesebbet alszanak éjszaka, többet nyomnak, mint azok, akik 7 órát vagy annál többet. Az egyik legátfogóbb tanulmány ebben a témában 16 éven keresztül figyelte a részt vevő nők alvási szokásait, és megdöbbentő eredményre jutott. A több mint 70 ezer középkorú nő adatait vizsgáló, 16 éves kutatás, persze, azt is hozzáteszi, hogy azok, akik keveset aludtak, általában magasabb kezdősúllyal is rendelkeztek. Éppen ezért a kutatók különösen odafigyeltek rá, hogy ne csak az alvási, hanem az étkezési és sportolási szokásokat is nyomon kövessék, és meglepő eredményre jutottak.

Végül ne feledkezzünk meg arról sem, hogy nemcsak a kevés, de a nem megfelelő minőségű alvás is elősegítheti az elhízást és gátolhatja a fogyást — a horkolás megszüntetése után eredményessé válhat az addig sikertelen fogyókúra.