Intervallum edzés elméletben és gyakorlatban

Meddig hiit zsírégetni

Zsírt akarsz égetni?

a fogyás oka a tb-s betegeknél

Így eddz! Ha kifejezetten az a célunk, hogy fogyjunk a kilóinkból, akkor a leghatékonyabb mozgásforma a zsírégető meddig hiit zsírégetni edzés.

karcsúsító avatar

Már csak az a kérdés: mennyi ideig csináljuk, hogy beinduljon a zsírégetés. A fogyás akkor indul be, ha a nap során bevitt kalória mennyiség kevesebb, mint amennyit eléget a szervezet.

A hatékony zsírégetés alapjai

A kalóriák felemésztésében, pedig segíthetünk a testünknek azzal, ha olyasmit sportolunk, ahol nem az izomtömegünket növeljük, mint például a súlyzós edzések. Az egyik legegyszerűbb és legjobb választás a futás.

hogyan lehet a kisgyermeknek fogyni

Lehet például gyors tempójú hegymenet séta is a futópadon, vagy kocogás. A zsírégetési folyamat a szakértők szerint perc után indul be, vagyis ebben az az intervallumban még meddig hiit zsírégetni az aznapi kalóriákat égettük el.

A legrövidebb út a kockás hashoz: a HIIT edzés - mapszie.hu

Ha tudjuk azt, hogy aznap már nem fogunk zsírban tocsogó gyorséttermi ételt enni, hanem csak például egy banánt, akkor elegendő lehet a perces kocogás, vagy gyors tempójú séta is a futópadon. Vannak, akik akár 1 órán át is képesek a futópadon maradni, de ha még nem vagyunk annyira edzettek, akkor semmiképp ne erőltessük a dolgot, mert a fogyáshoz elegendő lehet perc is.

fogyás magas ldl

Ez annyit tesz, hogy bármelyik kardió formát választjuk, legyen az biciklizés, lépcsőzés, futás, vagy bármely más kardiógépen végzett mozgásforma, ezt 25 percig a lehető legintenzívebben kell csinálnunk, hogy végül minél inkább kifáradjunk.

Ellent mond ez az utóbbi kutatásoknak, melyek szerint a zsírégetés lassabb, hosszan tartó mozgásforma eredménye.

HIIT edzés

Így ha kevesebb időnk jut az edző teremben, választhatjuk ezt a kevesebb ideig tartó, de intenzívebb kardió edzést is. A HIIT lényege, hogy a perces intenzív edzéssel a szervezetnek még nincs ideje elkezdeni az izmokat leépíteni.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Az már nagyon régóta ismert, hogy a kardio edzés megpörget, ezért rengeteg kalóriát éget — tehát diétához vagy az állóképesség fejlesztéséhez tökéletes. Egyetlen egy probléma van vele: sok időt vesz igénybe. Ezért szépen lassan elkezdte felütni a fejét egy új trend, amit csak HIIT edzésnek neveznek. De mi is ez, mik az előnyei, hogyan működik, és miként lehet a legjobban végezni?

Ugyanakkor a nagyon gyors mozgásforma miatt a zsírt hamarabb kezdi elégetni. Mindezen túl a test még legalább egy órán át úgy hiszi, hogy mozgásban maradt és az edzés után is tart a zsírégető folyamat.

A HIIT viszont csak edzettebb egyéneknek ajánlott, hiszen a perc alatt a lehető legintenzívebben kell sportolni ahhoz, hogy ezt az eredményt elérjük. Ezért azoknak, akik épp csak most kezdnek edzőterembe járni, javasolt inkább egy percig tartó lassabb kocogás felváltva hegymenet sétával és pár perces lassú sétás szünetekkel.

Replace Treadmill With This 10 Min HIIT/CARDIO Workout