Zsírégetés

Zsírégető fut. Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

Szerző: Őry István Lássuk zsírégető fut, a versenyek és a szabadságérzet mellett azért is szeretünk futni, mert a zsírégetés, fogyás egyik leghatékonyabb módja. Bár én azért is szeretek futni, mert jól áll rajtam a cicanadrág. Ebben a bejegyzésben, videóban zsírégető fut futás segítségével történő fogyásról fogok részletesen írni, beszélni, hogyan tudod maximumra járatni a zsírégetést futással, és hogyan tudod növelni a futóteljesítményed a zsíranyagcseréd fejlesztésével.

Ráadásul van egy duplacsavar is ebben a zsíros történetben, szóval mindenképp olvasd végig a bejegyzést, mert ez a duplacsavar rejti a kulcsot az összkép megértéséhez. Ez egy aránylag hosszú bejegyzés lett, egy valódi szörnyeteg, ezért ha nem szeretsz olvasni, nézd meg a videót inkább, nagyjából ugyanaz a tartalom csak még szépen is mosolygok benne. Vagy hallgasd meg hanganyag formájában a Futólépés Podcast csatornán, amit az alábbi applikációkon érsz el.

Egyrészt vékonyabb leszel, másrészt hatékonyabb lesz zsírégető fut energianyerésed, mert zsírból, mint energiaforrásból hatalmas raktáraink vannak még egy 55 kg-os etióp futónak is. Hosszabb versenyeken a zsírból szerzett energia kifizetődőbb, mint a limitált mennyiségű szénhidrátból.

Ha a szénhidrát elfogy, vagy jelentősen csökken a mennyisége a szervezetben, akkor vége a játéknak. Ellenben, ha csak a zsírraktáraidon múlna, akkor 10 ironman-t is le tudnál nyomni megszakítás nélkül annyi energiát tárolnak.

Viszont attól függően, hogy fogyni akarsz, vagy a futóteljesítményedet akarod növelni a zsíranyagcseréd fejlesztésével, másként kell megközelítened a zsírégetés témát.

  • Fogyjon a bmr alatt, hogy lefogyjon
  • Zsírégetés futással • Legjobb zsírégető futóedzés | Total body workout, Keep fit, Fitness body
  • Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés
  • Hogyan fogyunk egy hét alatt
  • Így indítsd be futással a zsírégető hormonodat
  • Futás fogyás zsírégetés kalóriaégetés kocogás kalória felhasználás

Lesznek közös pontok, viszont eltérések is akadnak bőven a futóedzésekben, étkezésben, frissítésben a céljaidtól függően.

Tévhitek a fogyással kapcsolatban Vissza a zsírégetéshez!

a furoszemid segíti-e a fogyást

Meglepően sok hiedelem létezik ezzel a témával kapcsolatban. Sokan a nagyon totie mezők fogyás futásra esküsznek alacsony pulzussalmások a HIIT magas intenzitású intervall tréning edzésekre. És van egészen extrém elgondolás, mely szerint kánikula idején be kell alaposan öltözni és izzadni futás közben, mint a ló, mert ettől ég a zsír.

zsírvesztés baklövik

Utóbbi meglehetősen káros elgondolás, nem is értem, honnan jött ez a koncepció. Ergo, ha jól beöltözöl 35 fokban, akkor kifolyik a zsírod? Nah jó, ezt hagyjuk is inkább. Táplálkozás, futás, és fogyás Nagyon leegyszerűsítve, fogyni két módon tudsz. Vagy kevesebb kalóriát viszel be, mint amire a szervezetnek szüksége van a napi működéshez, vagy több kalóriát égetsz el pl. Ha futóteljesítményt szeretnél növelni, akkor az utóbbit javaslom.

Tehát kalória-deficitet hozol létre a szervezetedben. Természetesen nemcsak a bevitt kalóriaszám számít ebben az esetben, az egészséged szempontjából az is számít, hogy a bevitt kalória milyen makrotápanyagokat szénhidrát, fehérje, zsír tartalmaz, milyen arányban, és milyen minőségben. Mert a megfelelő napi kalóriamennyiséget be lehet vinni 3 zacskó gumicukorból is, de be lehet vinni zöldségekből, teljes kiőrlésű gabona termékekből, zsírégető fut, húsból is.

Tehát csak a kalóriaszám nem megfelelő mutató, de kiindulásnak jó. Futás előtti kedvenc menüm látható a képen!

hogyan lehet zsírt veszteni az állkapocs alatt

Ebben zsírégető lipo mic injekciók vélemények bejegyzésben a táplálkozási karcsúbb vélemények nem foglalkozom, mert nem vagyok sportdietetikus. De annyit mindenképp megjegyeznék, hogy érdemes először csak az egyik területen étkezés vagy sport dolgozni, és később bevonni a másikat is. Szerintem inkább az étkezéssel érdemes kezdeni, utána a futást is beiktatni a mindennapokba.

Ha egyszerre kezded a diétát és az edzéseket is nagy hévvel, akkor 2 fronton kell megvívnod a csatát, és ebben sokan elestek már. Két hét múlva ott fogsz állni a hűtő előtt letolt gatyával, teljesen kikészülve, és zabálni fogsz. Tehát, először reformáld meg az étkezésedet, hagyd el a szemét kaját, és lődd be a megfelelő napi kalóriabevitel.

Ha te nem tudod ezt megtenni, akkor keress fel egy táplálkozási tanácsadót. A lényeg, hogy ez a diéta, étkezési reform hosszú távon fenntartható legyen. Azzal nem mész sokra, ha csökkented kalóriával a napi bevitelt, de 2 hét után kikészülsz, legyengülsz, megbetegszel. Legyen csak kalóriával csökkentve, de ezt hosszú távon tudd tartani. Ennyit az étkezésről, ahogy említettem már, ebben zsírégető fut bejegyzésben a futás oldaláról közelítem meg a fogyást.

Futás fogyás kocogás és zsírégetés

Viszont érdemes észben tartani, hogy a futás önmagában kevés lesz. Futhatsz bármennyit, ha több kalóriát viszel be, mint amennyit eléget a szervezeted a nap folyamán, akkor nem fogsz fogyni. Súlyfelesleg leadása és futóteljesítmény növelése Ha minden nap elégetsz kb. Természetesen ez nagyon egyéni, számtalan tényezőtől függ, hogy mennyi lesz a napi kalória-szükséglet, ez sokkal bonyolultabb ennél, de a megértéshez talán elegendő.

Amellett, hogy a strandon is jobban fogsz kinézni, lpg zsírvesztés leadod a súlyfelesleget, a futóteljesítményed is növekedni fog.

  1. Fogyás intézet az munkahelyek
  2. Ibs női tünetek és fogyás
  3. Fogyás a csillagjegy alapján
  4. Ha a zsírégetés a cél, ez a két edzésmódszer a legjobb! Főleg együtt! - Dívány
  5. Sok helyen azt bizonygatják, hogy perc után indul csak be a zsírégetés.

Egyrészt kevesebb súlyt kell majd cipelned futás közben, másrészt a sérülések kockázatát is csökkenteni tudod, hiszen kisebb terhelés hárul az ízületekre, izmokra, kötőszövetekre a talajfogások alkalmával.

Harmadrészt a futóteljesítményed szempontjából a hatékonyabb zsírmobilizációnak köszönhetően gazdaságosabban tudsz energiát előállítani, hiszen a hatalmas zsírraktárak szinte korlátlanul zsírégető fut állnak. Ellenben a limitált szénhidrát raktárakkal. Mondanom sem kell, hogy egy maratont nem tudsz lefutni úgy, hogy a szénhidrát raktárak ne merüljenek ki.

Még a megfelelő frissítés mellett is csökkenni fognak ezek a raktárak. Tehát tréningezned kell azokat az enzimatikus, anyagcsere folyamatokat, melyek a zsírégetésben vesznek részt. És ezáltal ki tudod tolni azt az intenzitást, amit a szervezet képes főként zsírokból fedezni.

Például eddig az 5 perces iram volt a zsírégetési zónád plafonja, ha emelted az intenzitást, akkor már főként szénhidrátokat égettél. A cél az, hogy ezt kitold, és as iramban még mindig főként zsírokból nyerd az energiát. Nagyon leegyszerűsítve ez lenne a lényeg, így gazdaságosabb lenne hosszabb zsírégető fut az energianyerésed.

Ha a fogyás is cél, akkor azért kell alaposan megtervezni ezt a folyamatot, mert könnyen izomtömeg és erő vesztéssel is járhat, ha nem megfelelő módszertan alapján végzed. A drasztikus diéták során sajnos ez gyakran megfigyelhető, és ez a futásteljesítményre is kihatással lesz, mert gátolja a regenerációta test újraépítő folyamatait, és ez sérülésekhezmegbetegedésekhez vezet.

Tehát nagyon nem mindegy, hogy fogyás közben mekkora izomtömegnek intesz búcsút a zsírfelesleggel együtt. Lehetőleg zsírégető fut mértékben, vagy egyáltalán ne veszíts izomtömeget fogyás során. Ezt megelőzheted egy kevésbé drasztikus diétával futás mellett, és folyamatosan végzett futó-specifikus erősítő edzések segítségével.

Na most akkor a szénhidrát vagy a zsír ég? Azért fontos megválasztani a futóedzéseidhez a megfelelő intenzitást, mert ez fogja eldönteni, hogy főként szénhidrátból vagy zsírból, zsírsavakból nyeri a szervezet a szükséges energiát.

Futás, munkavégzés közben nincs olyan, hogy csak szénhidrát- vagy csak zsírégetés zajlik. Mindkettőből nyer energiát a szervezet, csak az intenzitás függvényében más arányban.

2. Fogyjon gyorsan, majd lassítson

Miközben ezt a blogbejegyzést írom az íróasztalomnál ülve éjszaka kor, csak a függönyt fodrozza kicsit a tavaszi szél a nyitott ablaknál. Tehát nyugalmi állapotban vagyok.

Amikor üldögélsz, fekszel, sétálsz, stb. Viszont az energiaigény ilyenkor alacsony, tehát nem jelentős mennyiségű ez a zsírégetés. Futás közben is megfigyelhető az az intenzitási tartomány, amikor főként zsírból nyeri a szervezet az energiát, viszont fogyás agyi stimulátor növeled az intenzitást egyre gyorsabban futszeljön az a pont, amikor már főként szénhidrátból lesz energia előállítva.

Tehát minél intenzívebben futsz, minél gyorsabban kell energiát előállítani futás közben, annál inkább a szénhidrátokhoz fog nyúlni a szervezeted, és arányaiban több szénhidrátot éget majd zsírégető fut zsírhoz viszonyítva.

Minél gyorsabban futsz, annál több kalóriát fogsz égetni, viszont főként szénhidrátokból, és kisebb arányban zsírokból. Fontos észrevenni, hogy egyrészt a szénhidrát — zsír felhasználás aránya is változik az intenzitás növelésével, másrészt ettől még az elégetett zsír mennyisége is növekedni fog egy zsírégető fut szintig.

Energianyerés aránya zsírból és szénhidrátból, life-like teljesítménydiagnosztika. A fenti képen azt láthatod, hogy a szervezet milyen zsírégető fut fedezi az energiaszükségletét zsírból és szénhidrátból egy teljesítménydiagnosztikai lépcsőteszt során. A sárga a szénhidrát, míg a narancssárga a zsír mennyiségét és arányát mutatja meg.

Tehát meg kell találnod azt az intenzitást futás közben, melyen ki tudod maxolni a zsírégetést, tehát a zsírmobilizációs kapacitásod maximumán zsírégető fut. Később írok erről még részletesen. Szintén fontos szem előtt tartani, hogy az az intenzitás, amin a legnagyobb arányban éget zsírt a szervezet a szénhidráthoz viszonyítvanem ugyanaz az intenzitás, mint amin a legnagyobb mennyiségben égeti a szervezet a zsírt.

Talán könnyebb, ha egy leegyszerűsített példával bemutatom a fent említett különbséget.

Zsírégetéshez elengedhetetlen ugyan a testmozgás, de nem mindegy, hogy milyen minőségben végzed! Mi az oka, ha már a futással sem tudsz tovább fogyni?

Egy laza edzés alkalmával maximális pulzusod kb. Ha egy ugyanilyen edzés alkalmával jelentősen emeled az intenzitást, tehát gyorsabban futsz, így óránként kalóriát égetsz el, zsírégető fut több energiára van szüksége a szervezetnek az intenzív edzésmunka kivitelezéséhez.

Ha emlékszel még, írtam fentebb, hogy az intenzitás növelésével a szervezetnek több energiára van szüksége, és ezt a plusz energiát főként szénhidrátból nyeri, mert gyorsan van szükség energiára. Tehát még mindig dominál a zsírégetés, de a többlet energiát főként szénhidrátból nyerte a szervezet, ezért az arányok megváltoztak. Láthatod tehát, hogy nőtt az intenzitás, több kalóriát égettél, viszont kicsit csökkent a zsírok aránya az energiaszerzésben.

Az alábbi képen ezt láthatod, így talán egyszerűbb befogadni. Mindenképp meg kell jegyeznem, hogy az imént bemutatott képen is látható két eset az aerob tartományban játszódik le. Tehát megfelelő mennyiségű oxigén van jelen a sejtekben az energianyeréshez, és a zsíranyagcsere dominál. Továbbá egy nagyon leegyszerűsített ábra, az intenzitások jelölése nem pontos, a későbbiekben lesz az intenzitás zsírégető fut.

Ahhoz, hogy kicsit jobban megértsd a szervezeted működését, tudnod kell, hogy a testben megtalálható szénhidrát-raktárak limitáltak, ezzel szemben zsírból hatalmas raktáraink vannak energiaszerzés szempontjából, még egy vékonyka maratonfutónak is. Ezért a szénhidráttal nagyon takarékosan kell bánni, zsírégető fut egy hosszabb verseny, edzés alatt ne merüljenek ki a szénhidrátraktárak.

Ezért kell arra tréningezni a szervezetedet, hogy főként zsírokból állítson elő energiát még meglehetősen magas aerob intenzitáson is. Ha ez sikerül, akkor gazdaságosabb lesz az anyagcseréd, és fogyni is fogsz, mert főként zsírt használsz az edzéseid alatt, és nem szénhidrátot. De ez nagyban függ az intenzitástól, edzettségtől is. Csak zárójelben említem meg, hogy azért is takarékoskodni kell a szénhidrátokkal, mert bizonyos sejtek, főként glükózból szénhidrát tudnak energiát nyerni pl.

Ha elégeted az izommunka során a szénhidrátot, akkor veszélyezteted ezeknek a létfontosságú sejteknek az energiaforrását. Azt is zárójelben említem meg, hogy a zsírok a szénhidrátok tüzében égnek el, tehát ha elfogyott a szénhidrát, akkor a zsírraktárak mozgósítása, a zsírból történő energianyerés is lelassul, megszűnik.

Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Viszont ez egyénenként is meglehetősen különböző lehet, szóval iránymutatásnak megfelelő, de nem biztos, hogy a te esetedben lézerpontos ez a meghatározás. A zsírégetési kapacitás meglehetősen egyéni képesség, ugyanazon az intenzitáson még két nagyon hasonló edzettségi szinten lévő futónak is lehet elég eltérő ez az érték. Az energiaszerzésben a zsíranyagcsere aránya, mennyisége az edzésterjedelem növelésével együtt is növekedhet, változhat. Minél hosszabb az edzésed, annál inkább zsírokat fogsz égetni, hiszen 1 — 1,5 óra futás után ez intenzitástól, edzettségtől, stb.

A szervezet ezért bizonyos idő után perc visszafogja a szénhidrát égetést, hiszen vészesen csökkent ennek az értékes, limitált energiaforrásnak a mennyisége. De ez intenzitástól, egyedi adottságoktól is függ, hogy mikor kapcsol be ez a védekező mechanizmus.

Továbbá az is befolyásolja a zsírégetés mértékét, hogy mekkora izomtömeggel rendelkezel.

Miért nem tudsz már zsírt égetni futással? | Peak girl

Minél nagyobb izomtömeggel rendelkezel mármint futókhoz képest relatív nagy, nem kell testépítőnek lennedannál több kalóriára van szüksége az izomzatnak nyugalmi helyzetben és edzésterhelés alatt is.

Hangsúlyozom, nem kell nagy izmokat növeszteni ez egyébként is fogyás rutin férfi egészség nehezebb zsírégető fut, mint gondolnádcsak kicsivel legyen több izom rajtad, pontosabban az izom — zsír arány változzon az izmok javára testtömeg maradhat változatlan.

Ehhez nem kell súlyzós edzéseket végezned, saját testsúllyal is képes vagy futó-specifikus erősítő edzéseket végeznimelyek hatására erősebbek, ellenállóbbak lesznek a futómozgásba bekapcsolódó izmok. És így több zsírt égetnek nyugalmi zsírégető fut és edzésterhelés alatt az izmok. Egy jó állóképességgel rendelkező futó akár 1 gramm zsírt is elégethet percenként. Fatmax zóna, kép forrása: www.

Mi történik, ha tovább növeled az intenzitást továbbra is aerob zónában maradva? Mivel a zsírégetési kapacitásodat már kimaxoltad, nem vagy képes még több energiát zsírból előállítani, ez az érték tehát állandó marad, nem növekszik tovább.

Ami intenzitás tekintetében meglehetősen széles tartomány. Az elégetett zsírsavak mennyisége ugyanannyi lesz, mivel a zsíranyagcsere plafonján vagy már. Tehát miután elérted a FATMAX plafont, hiába futsz gyorsabban, intenzívebben, nem zsírégető fut edzés alatt több zsírt égetni! Ez az első csavar! Ebben az esetben az edzésterjedelem lesz a kulcs, ugyanis minél hosszabb ideig tart az edzés, égeted a zsírt a FATMAX zónában, annál több zsírsav lesz energiává átalakítva az edzés során.

A tények tükrében tehát inkább az edzésterjedelem miatt kellene izgulni legyen hosszabb, legalább 1 óranem elsősorban az intenzitás miatt.

Az intenzitás legyen mérsékelt, közepes erősségű, hogy képes legyél hosszabb ideig futni, és természetesen a FATMAX zónádon belül lehetőleg a kevésbé intenzív felén. Továbbá ez edzésmódszertani szempontból is fontos, hiszen a gyakori, tartósan magas intenzitású edzésterhelés növelheti a sérülések, túledzettség, betegségek kockázatát.

Ha ezeket a hosszú zsírégető edzéseket intenzíven végeznéd a FATMAX zónád intenzív végénakkor ez jelentős mértékben negatív irányba befolyásolná olyan fontos edzéseid hatékonyságát, mint az intervall és résztávos edzések. Ez nem azt jelenti, hogy más okból ne lenne szükség intenzívebb tempójú, hosszabb aerob edzésmunkára, hiszen számtalan más előnyös hatása van ezeknek az edzéseknek izmok erezettségének fejlődése, mitokondriumok száma és mérete növekszik, tüdő léghólyag-rendszere és erezettsége fejlődik, stb.

Zsírégetés és fogyás szempontjából kérdőjeleztem csak meg ezeknek az intenzív, hosszabb edzéseknek a jelentőségét. Itt azt kell látni, hogy ugyanazt az edzést, módszert különböző célokra lehet használni, de tudnod kell, hogy mit miért csinálsz. És mindez hogyan illeszkedik a többi edzésed közé, edzéstervedbe. Ez egy nagyon bonyolult téma, sok összetevős, komplex terület, és a duplacsavar még hátravan, ami szintén megváltoztatja a leányzó fekvését. Tehát, ha most lezárnánk a diskurzust, akkor azt állapítanánk meg, hogy fogyás szempontjából a FATMAX tartomány alsó határán érdemes hosszú edzéseket végezni a hatékony zsírégető fut szempontjából.