5 hetes fogyókúraprogram: GI diéta mintaétrenddel, 1. hét

Index fogyókúra, Milyen a GI-diéta?

CÍMKÉK zöldségek diéta fogyókúra saláta élelmiszer fittnessz GI diéta cukorbetegség almaecet Egyre több táplálkozási és fitnesz-szakértő alapozza fogyókúrás étrendjét az úgynevezett alacsony GI-értékű ételekre.

Nem véletlenül! Ha a leghatékonyabb és legegészségesebb keresőszavak segítségével a számodra legmegfelelőbb fogyókúrás módszer után kutakodsz, elkerülhetetlen, hogy előbb vagy utóbb belefuss a titokzatos glikémiás index varázsszóba A mágikus GI, avagy mi az a glikémiás index? A GI, a glikémiás index rövidítése, ami az élelmiszerek egyfajta besorolásának alapmértékére utal.

A glikémiás index fogalmát körülbelül húsz évvel ezelőtt határozták meg, amikor is egy csapat táplálkozástudományi kutató közelebb akart jutni a lehető legtökéletesebb cukorbeteg-étrend képletéhez.

index fogyókúra

A kutatók azt vizsgálták, hogy az egyes élelmiszerek milyen hatással vannak a szervezet vércukor- és inzulinszintjére. Megállapították, hogy léteznek olyan ételek, melyek hirtelen megemelik a vércukorszintet, aminek következtében a test nagymértékű inzulintermelésbe kezd, ami a vércukorszint hirtelen leesését vonja maga után.

A vércukorszint-ingadozás nem csak nagyon hamar; akár kilencven perc után; visszatérő farkasétvágyat okoz, hanem károsítja az érrendszert és az artériákat, valamint az inzulintermelő hasnyálmirigy működését is index fogyókúra.

Milyen a GI-diéta? - Wellness - Élet + Mód

Így hosszútávon szív- és érrendszeri megbetegedésekhez, illetve cukorbetegséghez vezethet. Az ilyen, erőteljes vércukor-ingadozást eredményező index fogyókúra kapták a magas glikémiás indexű jelzőt.

index fogyókúra

GI-diéta A glikémiás index GI az élelmiszereket az alapján helyezi el egy 0 és közötti rangsorban, hogy mennyire emelik meg evés után a vércukorszintedet. Jó szénhidrátnak az alacsony glikémiás indexű, vagyis az 55 alatti élelmiszerek számítanak.

A cukorbetegek és fogyni vágyók körében nem ismeretlen fogalom a glikémiás index: minél magasabb egy táplálék GI-je, annál több szőlőcukrot - glükózt - juttat a szervezetbe a szénhidrát megemésztése során, és annál jobban emeli meg a vércukorszintet. Az alacsony glikémiás indexű táplálékokból azonban a szénhidrátok lassabban szívódnak fel, így hosszabb ideig tartó teltségérzetet okoznak, és kevésbé hizlalnak.

Közepes glikémiás indexű besorolást az 56 és 69 közötti értékek kapnak, míg magasat a 70 felettiek Ha az előbbiekkel ellentétes hatású, vagyis alacsony glikémiás indexű ételeket eszel; mivel azok megemésztése szervezetednek tovább tart, a drámai ingadozást megakadályozod, és a táplálékok által bevitt energiát is sokkal hatékonyabban használja majd fel szervezeted.

Mindez pedig nem elhanyagolható fogyókúrás szempontból: az étkezések között nem is jut majd eszedbe az éhség, és nem is kutatod át a lakást minden órában potenciális nassolnivalók után. Jó tudni! Az inzulin a vércukorszint index fogyókúra mellett index fogyókúra tápanyagok elraktározásáért is felelős, ha szervezetedben nagymértékű inzulin van jelen, sokkal könnyebben raktározódnak el a zsírok, a zsírégetés pedig sokkal nehezebben valósul meg.

A GI-diéta szabályai egyszerűek A szabály nagyon egyszerű: a diéta ideje alatt csak alacsony glikémiás indexű ételeket ehetsz. A GI-diéta azonban nem csak egy fogyókúra: a sok zöldségnek és gyümölcsnek köszönhetően, illetve a telített zsírsavak mennyiségének redukálásával kéz a index fogyókúra jár az egészséges táplálkozással, így könnyen életmódprogrammá alakíthatod.

Népszerűek

Ha nem is folytatod életed végéig - csak a kívánt súly eléréséig - a diétát, fontos, hogy annak befejezése után is figyelj oda 65 módja a fogyásnak glikémiás indexekre. A tartós karcsúság érdekében legalább napi két étkezésed csak alacsony glikémiás indexű ételekből álljon, illetve a többit is próbáld meg kombinálni velük.

Az egyes élelmiszerek glikémiás indexei: dinnye, tök, főtt bab, méz, fehérkenyér, zabpehely, pattogatott kukorica, főtt fehér rizs, sült krumpli, maltóz, glükóz, krumplipüré, tejberizs, kalácsok, pizza, cukorka, csokiszelet, fehér lisztből készült tésztafélék.

Egy olyan fogyókúrával éred el a kívánt súlyt, melynek során egyáltalán nem kell éhezned, sőt, mindig jóllakottnak és energikusnak érzed majd magad.

Megszabadulhatsz felesleges kilóidtól: egy hét alatt akár kilónak is index fogyókúra mondhatsz. Ha életmódprogrammá alakítod a diétát, tartós karcsúságot biztosíthatsz magadnak.

A fogyás 4. lépése: Glikémiás index

Nagymértékben csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Mintaétrend a diétához Reggeli: egy kisebb banán, egy zsírszegény joghurt, egy pohár zsírszegény tej. Ebéd: tonhal apróra vágott zellerrel, borssal, hagymával, salátalevelekkel, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér.

Vacsora: fokhagymás főtt barnarizs chilivel, gombával.

Ezek is érdekelhetnek

Ebéd: 10 dkg sült csirke paradicsomszósszal, zsírszegény sajt, vegyes saláta. Vacsora: zöldségsaláta sárgarépából, zellerből, uborkából, paprikából és salátából, zsírszegény joghurtból készült öntet. Ebéd: tonhal magos kenyérrel, vegyes salátával, rostos gyümölcslé. Vacsora: egy szelet grillezett csirkehús fokhagymával. Ebéd: saláta főtt tojásból, diétás majonézzel és apróra vágott hagymával, két szelet teljes kiőrlésű kenyér.

Vacsora: teljes kiőrlésű spagetti paradicsomszósszal és spenótlevelekkel 5.

index fogyókúra

Ebéd: saláta káposztából, paprikából, zellerből és sárgarépából, olívaolajjal. Vacsora: zsírszegény lasagna zöld salátával, egy kis pohár vörösbor.

5 hetes fogyókúraprogram: GI diéta mintaétrenddel, 1. hét - HáziPatika

Ebéd: grillezett csirkehús, saláta paradicsomból, póréhagymából, zsírszegény sajtból, zöldfűszerekkel és citromlével. Vacsora: négy kisebb, héjában főtt krumpli, saláta zöldbabból, brokkoliból és tormából.

  1. First lady fogyni
  2. 3 kiló mínusz egy hét alatt, egészségesen: itt a GI-diéta! | mapszie.hu
  3. Mi az a glikémiás index? Tudnod kell, ha fogyni akarsz! - Fogyókúra | Femina
  4. Legtöbbje gyors fogyást ígér, mivel ezt szeretné a legtöbb fogyni vágyó ember, de ezek legtöbbje hosszabb távon egyáltalán nem fenntartható, egészségtelen és végeredménye a visszahízás.
  5. Glicémiás Index Diéta: az egészséges fogyás receptje - mapszie.hu

Ebéd: egy tányér lencseleves, két szelet teljes kiőrlésű kenyér megkenve alacsony zsírtartalmú sajttal. Vacsora: főtt barnarizs, grillezett csirke, saláta paprikából és uborkából, joghurtos öntettel.

index fogyókúra

Tízóraira és vacsorára egyél tetszőleges mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget vagy salátát. A kúrát várandós és szoptató kismamák, tinédzserek, emésztőszervi és daganatos megbetegedésekben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd, mindenképp kérd ki háziorvosod véleményét!